سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تصویری عیب یابی نرم افزاری کامپیوتر به زبان ساده

عیب یابی به موقع کامپیوتر و رفع عیوب آن باعث عدم آسیب به سایر اجزا و قسمت های مهم کامپیوتر می شود. پس لازم است تا ضمن آشنایی با عیب های کامپیوتر، آنها را شناخته و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهید.

عیب یابی چیست و چگونه کامپیوتر خود را عیب یابی کنیم؟

عÛ?ب-Û?ابÛ?-کاÙ?Ù¾Û?Ù?تر

بهترین سیستم ها هم بالاخره روزی معیوب می شوند و از کار می افتند. عملیاتی که اختلالات و عیوب و مشکل ایجاد شده در سیستم کامپیوتری را اول شناسایی و بعد رفع می کند را عیب یابی کامپیوتر می نامند. پس برای اینکه هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی کنید کافی است با تسلط نسبی و آشنایی با فرآیند عیب یابی مشکل ایجاد شده را برطرف کنید.

1- Restart کردن کامپیوتر:

اگر شما برای رفع مشکل خود با پیشتیبان فنی تماس بگیرید اولین کاری که از شما خواهد خواست این است که کامپیوتر خود را ریستارت کنید، راهاندازی مجدد یک کامپیوتر معمولا باعث رفع ایراد نمی گردد ولی به سرعت آن را آماده استفاده مجدد میکند و به این دلیل است که پشتیبان های فنی عاشق استفاده از این نکته هستند.

 2-  فعال کردن اسکن آنتی ویروس کامپیوتر:

یکی از روش هایی که ویروس ها برای مخفی شدن از برنامه های آنتی ویروس استفاده میکنند قرارگیری در داخل سیستم عامل ویندوز و یا دیگر برنامه های کاربردی است بنابر این زمانی که از سیستم عامل یا برنامه های کاربردی پیغام های نامتعارف مشاهده کردید به این توجه کنید که امکان وجود ویروس زیاد است و برای حل این مشکل برنامه آنتی ویروس را در حال اسکن کامل اجرا کنید.

3- استفاده از کارت POST:

ادامه آموزش را در لینک زیر بخوانید:

آموزش تصویری عیب یابی نرم افزاری کامپیوتر به زبان ساده